Logopedyczne Zabawy. Część I - SZ, Ż, CZ, DŻ

Logopedyczne Zabawy. Część I - SZ, Ż, CZ, DŻ

189,00 zł
Brutto

Typ: Program komputerowy

Licencja: 1-stanowiskowa

22700001
Dostępność: 3 - 21 dni
Ilość

Ćwiczenia zawarte w programie "Logopedyczne Zabawy. Część I - sz, ż, cz, dż" są szczególnie skuteczne w utrwalaniu wymowy tych głosek w różnych pozycjach wyrazów. Program ten jest przeznaczony dla dzieci, które już potrafią czytać.

Oto szczegóły gier dostępnych w programie:

PODPISZ I POWIEDZ – w tym ćwiczeniu dziecko układa podpis do obrazka, wybierając litery z rozsypanki i przeciągając je na odpowiednie miejsca za pomocą kursora myszy. W porównaniu do wersji programu z "Logopedycznych zabaw. Część I - sz, ż, cz, dż", nowa wersja zawiera dodatkowe, niepotrzebne litery, co nieco podnosi poziom trudności i sprawia, że gra staje się bardziej angażująca. Każda plansza zawiera dźwięk, który informuje o poprawności lub błędach w ułożeniu podpisu. Po poprawnym ułożeniu wyrazu, dziecko powinno powtórzyć jego nazwę. Terapeuta ma możliwość wstrzymania gry, aby omówić obrazek i jego nazwę. W przypadku błędów dziecko może poprawić literę, przeciągając ją w inne miejsce. Aby przejść do następnego ćwiczenia, należy kliknąć "DALEJ", a aby wrócić do poprzedniego, użyć "WSTECZ". Jeśli podpis jest niepoprawny, komputer poprosi o poprawienie błędu. W razie potrzeby dziecko może skorzystać z przycisku "POMOC". Po zakończeniu gry na ekranie pojawia się okienko "STATYSTYKA", które pokazuje czas gry, liczbę błędów oraz korzystanie z pomocy. Można wtedy rozpocząć nową grę klikając "DALEJ" lub zakończyć ją klikając "STOP".

ZAPAMIĘTAJ I POWIEDZ – gra obrazkowa, która jest odpowiednia zarówno dla młodszych, jak i starszych dzieci. Program ten jest świetny do ćwiczenia wymowy głosek w różnych częściach wyrazów (nagłosie, śródgłosie, wygłosie). Gra polega na odkrywaniu par kart i szukaniu identycznych obrazków. Po znalezieniu pary komputer wymawia nazwę obrazka, którą dziecko powinno powtórzyć. Gra kończy się po odkryciu wszystkich kart, a na ekranie pojawia się okienko "STATYSTYKA", które informuje o czasie gry i wynikach. Można zacząć grę od nowa klikając "DALEJ" lub zakończyć ją klikając "STOP".

UZUPEŁNIJ WYRAZ – ten program koncentruje się na różnicowaniu głosek opozycyjnych, takich jak sz – s, cz – c, ż – z, dż – dz. Jest przeznaczony dla dzieci, które potrafią czytać, ale może być również używany z młodszymi dziećmi po krótkim instruktażu. Zabawa polega na wypowiedzeniu nazwy obrazka i uzupełnieniu brakującej litery w podpisie. Litery wybiera się klikając na nie kursorem myszy. Po poprawnym uzupełnieniu, dziecko usłyszy pochwałę z komputera i zostanie poproszone o powtórzenie wyrazu. Jeśli dziecko popełni błąd, musi poprawić wybór. Przechodzi się do kolejnego zadania po naciśnięciu przycisku "DALEJ", a przycisk "WSTECZ" umożliwia powrót do poprzedniego zadania. W przypadku potrzeby, pomocą jest wypowiedzenie poprawnej nazwy obrazka przez komputer. Po ukończeniu wszystkich zadań na ekranie pojawia się okno "STATYSTYKA", gdzie można zakończyć pracę klikając "STOP".

SPADAJĄCE KARTY – ten program nie tylko pomaga w poprawnej wymowie, ale także rozwija świadomość fonologiczną, refleks, koncentrację uwagi i spostrzegawczość wzrokową. Doskonale ćwiczy motorykę małą, wymagając precyzyjnych ruchów myszką do wyboru odpowiednich obrazków w ruchu. Program jest polecany na końcowe etapy terapii, jak automatyzacja wymowy. Gra polega na wskazywaniu obrazków z wybraną głoską, które zmniejszają się i przesuwają do dolnej części ekranu. Wybór niewłaściwego obrazka powoduje, że jeden z obrazków znika z dolnej części ekranu. Po znalezieniu wszystkich obrazków dziecko może kliknąć na ich miniaturkę i odsłuchać nazwę, a następnie ją wypowiedzieć. Po zakończeniu gry pojawia się okno "STATYSTYKA".

NAGRAJ I ODTWÓRZ – to prosty rejestrator dźwięku, który umożliwia nagranie i porównanie wymowy dziecka na różnych etapach terapii.