

💳 Przelew z terminem 14 dni dla placówek budżetowych
Typ: Program komputerowy
Licencja: 1-stanowiskowa
Ćwiczenia dostępne w programie "Logopedyczne Zabawy. Część II - s, z, c, dz" są szczególnie przydatne do utrwalania wymowy tych głosek w różnych pozycjach w wyrazach. Program jest rekomendowany dla dzieci, które już potrafią czytać.
Opis dostępnych gier w programie:
PODPISZ I POWIEDZ – to ćwiczenie, w którym dziecko układa podpis do obrazka, wybierając odpowiednie litery z rozsypanki i umieszczając je we właściwej kolejności za pomocą kursora. W porównaniu do wersji programu z części "Logopedyczne zabawy. Część I - sz, ż, cz, dż", tutaj na wyższych poziomach trudności dodano więcej zbędnych liter, co zwiększa wyzwanie i atrakcyjność gry. Każda plansza jest zintegrowana z dźwiękiem, który sygnalizuje, czy podpis został ułożony poprawnie. Po udanym ułożeniu wyrazu, dziecko jest proszone o powtórzenie jego nazwy, co pomaga utrwalić wzorzec słuchowy. Terapeuta ma także możliwość zatrzymania ekranu, aby omówić obrazek i jego nazwę z dzieckiem. Jeśli dziecko popełni błąd, może poprawić literę, przeciągając ją w inne miejsce na ekranie. Przejście do kolejnego ćwiczenia odbywa się po naciśnięciu przycisku "DALEJ", a w przypadku potrzeby powrotu do poprzedniego zadania, wystarczy kliknąć "WSTECZ". Gdy podpis jest niepoprawny, komputer sugeruje ponowne ułożenie. W razie trudności dziecko może skorzystać z opcji "POMOC". Po zakończeniu gry pojawia się okienko "STATYSTYKA", które pokazuje czas gry, liczbę błędów i poprawnych odpowiedzi oraz korzystanie z pomocy. Przyciski "DALEJ" i "STOP" pozwalają odpowiednio na rozpoczęcie nowej gry lub zakończenie sesji.
DOMINO – w tej grze dziecko dobiera obrazki w pary na podstawie ćwiczonych głosek (np. s-c).
CO NIE PASUJE – zadanie polega na wskazaniu obrazka, który różni się pod względem wymowy od pozostałych widocznych na ekranie.
PILOT – dynamiczna gra, w której dziecko musi dopasować nazwę obrazka do odpowiednich liter pokazanych na dole ekranu.
NAGRAJ I ODTWÓRZ – prosty rejestrator dźwięku, który umożliwia nagrywanie i porównywanie wymowy dziecka na różnych etapach terapii.