Logopedyczne Zabawy. Część VII - słuch fonemowy

Logopedyczne Zabawy. Część VII - słuch fonemowy

189,00 zł
Brutto

Typ: Program komputerowy

Licencja: 1-stanowiskowa

22700007
Dostępność: 3 - 21 dni
Ilość

Słuch fonemowy to zdolność, która umożliwia rozróżnianie dźwięków mowy oraz identyfikowanie tych samych wypowiedzi. Prawidłowy rozwój słuchu fonemowego jest kluczowy dla rozwoju percepcji fonemowej, w tym analizy i syntezy słów. Jest to również fundamentem umiejętności czytania i pisania.  

Zaburzenia słuchu fonemowego u dzieci mogą objawiać się:

  • opóźnieniem w rozwoju mowy,
  • trudnościami w nauce czytania i pisania,
  • zaburzeniami wymowy, np. zastępowaniem jednych dźwięków innymi,
  • wymową bezdźwięczną.

Aby wspomóc dzieci w rozwoju słuchu fonemowego, opracowano program komputerowy "Logopedyczne zabawy. Część VII - słuch fonemowy". Program zawiera szereg gier, które mają na celu utrwalanie prawidłowej wymowy oraz rozwijanie percepcji słuchowej.

Spis gier:

1. PODPISZ I POWIEDZ - Ćwiczenia w tej grze pomagają utrwalić głoski opozycyjne w różnych pozycjach w wyrazach. Dziecko układa podpisy do obrazków, przeciągając litery za pomocą kursora myszy. Na poziomie "średnio" pojawia się dodatkowa głoska opozycyjna, a na poziomie "dużo" dodane są także dwie losowe litery, co nieco podnosi poziom trudności.

2. ZAPAMIĘTAJ I POWIEDZ - Gra polega na odkrywaniu par kart. Parę stanowi obrazek i jego nazwa wypowiedziana przez lektora. Dziecko musi znaleźć wszystkie pary.

3. UZUPEŁNIJ WYRAZ - Celem gry jest różnicowanie i utrwalanie głosek opozycyjnych. Dziecko najpierw wypowiada nazwę obrazka, a następnie wybiera brakującą literę, aby uzupełnić podpis pod obrazkiem.

4. POSŁUCHAJ I WYBIERZ - Gra polega na wskazaniu obrazka, którego nazwę wypowiedział lektor. Dziecko może ponownie odsłuchać nazwę obrazka, naciskając czerwony przycisk na ekranie.

5. DOBIERZ PARONIMY - W tej grze dziecko łączy paronimy, czyli wyrazy o podobnym brzmieniu, ale różnym znaczeniu. Klikając na dwa pasujące do siebie obrazki, dziecko tworzy parę, a lektor wypowiada ich nazwy.

6. NAGRAJ I ODTWÓRZ - To prosty rejestrator dźwięku, który umożliwia nagranie wymowy dziecka. Dzięki temu można porównać postępy na początku i na końcu terapii.