- Nowy
💳 Przelew z terminem 14 dni dla placówek budżetowych
Gry planszowe - Chrząszcz Szczepan i Pszczółki Tuptusie
Zawartość: dwustronna plansza do gry, 16 pionków, kostka do gry, instrukcja.
„Chrząszcz Szczepan” oraz „Pszczółki Tuptusie” to gry planszowe zaprojektowane w celu wsparcia rozwoju językowego dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Poprzez zabawę, dzieci ćwiczą poprawną wymowę różnych głosek, rozwijają swój zasób słownictwa oraz doskonalą umiejętności słuchowe. Gry te dodatkowo pomagają w rozwijaniu spostrzegawczości, orientacji przestrzennej, pamięci wzrokowej i słuchowej, koncentracji oraz logicznego myślenia – kluczowych umiejętności niezbędnych w nauce mowy, czytania i pisania.
Gry oferują trzy różne poziomy trudności:
- Poziom I: Gracze nazywają obrazki na kolejnych polach, skupiając się na prawidłowej wymowie ćwiczonych głosek.
- Poziom II: Gracze tworzą pojedyncze zdania, używając nazw obrazków na polach.
- Poziom III: Gracze układają zdania rozwinięte lub złożone, wykorzystując nazwy kilku obrazków.
Gry nadają się do zabawy w domu, przedszkolu, szkole oraz do ćwiczeń podczas terapii indywidualnej i grupowej.
Chrząszcz Szczepan – gra, której celem jest ćwiczenie wymowy głosek sz, ż, cz, dż w różnych pozycjach w wyrazie (nagłos, śródgłos, wygłos). Gra przeznaczona jest dla 2-4 graczy, z możliwością użycia 1-4 pionków w wybranym kolorze. Grę rozpoczyna osoba, która wyrzuci 6 na kostce. Gracze startują z pól najbliżej swoich domków (np. orzech, czajnik, dżem, dżentelmen) i poruszają się po planszy zgodnie z wynikiem rzutu kostką. Gdy pionek gracza zatrzyma się na polu zajętym przez innego gracza, ten musi wrócić na start. Aby wygrać, każdy gracz musi przeprowadzić swoje pionki przez wszystkie obrazki na brzuchu chrząszcza Szczepana i jako pierwszy wprowadzić je do domku. Pionek, który trafi na specjalne pole umożliwiające przejście przez środek planszy, może skrócić drogę do mety.
Pszczółki Tuptusie – gra skoncentrowana na ćwiczeniu głosek t i d w różnych pozycjach w wyrazie (nagłos, śródgłos, wygłos). Może w nią grać 2-4 graczy, każdy z 1-4 pionkami w jednym kolorze. Rozgrywkę zaczyna osoba, która wyrzuci 6 oczek na kostce. Gracze startują z komórek plastra miodu, które znajdują się po przeciwnej stronie wybranego ula, i przesuwają pionki zgodnie z liczbą wyrzuconych oczek. Jeżeli pionek gracza zatrzyma się na polu zajmowanym przez pionek przeciwnika, ten ostatni musi wrócić na początek. Zwycięża gracz, który jako pierwszy doprowadzi wszystkie swoje pionki do ula na zewnątrz plastra miodu.
Zawartość: dwustronna plansza do gry, 16 pionków, kostka do gry, instrukcja.