Gry planszowe - Dwie wieże i Kto prędzej?

Gry planszowe - Dwie wieże i Kto prędzej?

79,00 zł
Brutto

Zawartość: dwustronna plansza do gry, 16 pionków, 4 paski, kostka do gry, instrukcja.

22700009
Dostępność: 3 - 21 dni
Ilość

"Kto prędzej?" i "Dwie wieże" to gry planszowe o charakterze logopedycznym, które wspierają rozwój językowy dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Podczas zabawy dzieci doskonalą wymowę głosek, poszerzają zasób słownictwa i rozwijają umiejętności słuchowe. Dodatkowo, gry te pomagają ćwiczyć percepcję, orientację przestrzenną, pamięć wzrokową i słuchową, koncentrację, myślenie logiczne oraz inne kluczowe zdolności związane z nauką mówienia, czytania i pisania.

Poziomy gry:

  • 1. Gracze nazywają obrazki na mijanych polach, skupiając się na prawidłowej wymowie ćwiczonych głosek.
  • 2. Gracze nazywają obrazki i tworzą z ich nazwami pojedyncze zdania, po jednym do każdego obrazka.
  • 3. Gracze nazywają obrazki i tworzą zdania rozwinięte lub złożone, używając nazw obrazków.

Gry mogą być używane w domu, przedszkolu, szkole oraz podczas zajęć terapeutycznych, zarówno indywidualnych, jak i grupowych.

Zawartość pudełka: dwustronna plansza do gry, 16 pionków, 4 paski, kostka do gry, instrukcja.

Kto prędzej?

Gra koncentruje się na ćwiczeniu głosek sz, ż, cz, dż oraz s, z, c, dz w różnych pozycjach w słowie (nagłos, śródgłos, wygłos). W grze bierze udział od 2 do 4 graczy, każdy używa od 1 do 4 pionków. Plansza posiada pola startowe z głoskami sz, ż, cz, dż oraz domki z głoskami s, z, c, dz, gdzie gracze kończą rozgrywkę. Gra ma trzy etapy: ćwiczenie głosek sz, ż, cz, dż, następnie s, z, c, dz, a na końcu głosek opozycyjnych, gdzie gracze porównują pary głosek i nazywają obrazki. Wygrywa gracz, który pierwszy doprowadzi wszystkie swoje pionki do domku.

Dwie wieże

Gra ta skupia się na wymowie i różnicowaniu par głosek k-g oraz t-d. Mogą grać 2-4 osoby, a gracze używają pionków oraz pasków papieru do zakrywania obrazków. Pierwszy wariant gry polega na wspinaniu się pionkiem po wieży, nazywaniu i zapamiętywaniu obrazków, a następnie odtwarzaniu ich z pamięci. Wygrywa gracz, który pierwszy zdobędzie szczyt wieży. Drugi wariant umożliwia grę na czterech wieżach, gdzie gracze wyszukują skojarzenia między obrazkami i wygrywa ten, kto odnajdzie wszystkie poprawne grupy obrazków i uzasadni swój wybór.